Telefónica O2 - 11.5. & 12.5.2009 tisková zpráva / S O2 nepřetržitě na příjmu / O2 a PMDP představují Plzeňskou kartu v mobilu

11. května 2009 v 23:41 | Jan Cicálek |  Tiskové zprávy

S O2 nepřetržitě na příjmu

11.5.2009

O2 svým zákazníkům dále zpříjemňuje telefonování. V případě, že je volaný mimo signál anebo má vybitý telefon, nemusejí si dělat starosti. Na skutečnost, že volané číslo je k dispozici, je nyní prostřednictvím SMS zprávy upozorní nová služba O2 Na příjmu. Využívat ji mohou všichni zákazníci mobilních služeb O2, a to zcela zdarma.

"Služba O2 Na příjmu je dalším užitečným pomocníkem, který doplní řadu služeb, jako jsou Zmeškané hovory, Hlasová schránka či O2 Spojovatelka. Zatímco služba O2 Spojovatelka pomáhá zákazníkovi v situaci, kdy se snaží dovolat na obsazené číslo, služba O2 Na příjmu zafunguje, když se nedovolá kvůli ztrátě signálu volaného, který je například v metru nebo má vypnutý či vybitý telefon. Zákazník může pustit z hlavy obavy, že by později na uskutečnění hovoru zcela zapomněl. Obě nové služby jej včas upozorní, navíc zcela bezplatně," říká Jan Karas, ředitel pro segmentový marketing společnosti Telefónica O2 Czech Republic.

O2 Na příjmu dává volajícímu zdarma bez nutnosti opakovaně vytáčet telefonní číslo šanci zjistit, zda je již volané číslo dostupné, tedy v dosahu signálu. Tuto informaci získá prostřednictvím SMS zprávy. Zpráva je volajícímu zaslána, pokud je číslo znovu dostupné nejpozději do sedmi dnů od neúspěšného pokusu o hovor. Služba je automaticky aktivní u všech nových zákazníků, stávajícím zákazníkům ji bude O2 aktivovat postupně nebo je možné si ji aktivovat odesláním SMS ve tvaru NAPRIJMU A na číslo 999235. Pro deaktivaci stačí zaslat SMS ve tvaru NAPRIJMU D na stejné číslo.

Jedinou podmínkou fungování je její aktivace na obou stranách, tedy jak u volaného, tak u volajícího. Služba O2 Na příjmu funguje i v případě, kdy má volaný zapojené přesměrování hovoru při nedostupnosti do hlasové schránky, Zmeškané hovory, Signalizaci příchozího hovoru či O2 Spojovatelku.

Hned první statistiky užívání služby dokládají praktičnost služby. Celých 40 % zákazníků informaci o opětovné dostupnosti jimi volaného čísla využijí a po jejím obdržení znovu zavolají nebo pošlou zprávu.

O2 a PMDP představují Plzeňskou kartu v mobilu

12.5.2009

Společnost Telefónica O2 Czech Republic a Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. (PMDP) představují unikátní řešení městské multifunkční čipové karty - Plzeňské karty, integrované v mobilním telefonu. V současné době Plzeňská karta slouží obyvatelům západočeské metropole nejen jako jízdenka pro místní i integrovanou veřejnou dopravu, ale lze ji použít například také pro bezhotovostní úhrady zboží/služeb u smluvních partnerů, zakoupení vstupenek na kulturní akce, jako průkaz do Knihovny města Plzně nebo identifikátor ve stravovacích a přístupových systémech. Plzeňská karta v mobilním telefonu je založena na technologii NFC (Near Field Communications). Používání uvedeného řešení je identické s užíváním standardní Plzeňské karty - bezkontaktní čipové karty založené na technologii MIFARE™, kterou vyvinula společnost NXP Semiconductors.

"Osobní čipové karty v sobě skrývají obrovský potenciál a jejich masivní rozvoj je hudbou blízké budoucnosti. Bude je možné využít například při nákupech, na úřadech nebo ve zdravotnictví,"vypočítává výhody technologie NFC Zdeněk Dutý, ředitel pro prodej veřejné správě společnosti Telefónica O2 a dodává: "Doposud se karty využívaly spíše na jednorázové projekty, v posledních letech se ale objevují tendence je integrovat a použít k celé řadě transakcí současně. Jejich rozšíření bude znamenat stejnou revoluci, jakou byl například příchod bankovních karet."

Plzeňská karta se poprvé představila v roce 2004 a od té doby si jí pořídilo téměř dvě stě tisíc obyvatel z celé ČR (zhruba tři čtvrtiny držitelů jsou z Plzeňského kraje). V roce 2008 začaly na projektu Plzeňské karty spolupracovat společnosti Telefónica O2 a NXP, které se společně s PMDP rozhodly integrovat celou kartu a její funkce do mobilního telefonu. Pro majitele to bude znamenat nejenom zvýšení komfortu, ale především možnost využívat další funkce, jako je například kontrola zůstatku elektronické peněženky v mobilním telefonu nebo možnost jejího on-line dobíjení.

"Zavedení Plzeňské karty do mobilního telefonu je velkou inovací jak z pohledu technologického vývoje, tak z pohledu uživatelů, v tomto případě obyvatel města Plzeň. Jsme rádi, že můžeme Plzeňanům jako první a jediní v České republice nabídnout tuto službu, která jim usnadní aktivity v jejich každodenním životě," říká Michal Kraus, generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.

Dne 1. 4. 2009 byl spuštěn pilotní provoz první fáze projektu Plzeňské karty v mobilním telefonu s technologií NFC, která je založena na využívání služeb souvisejících s elektronickou peněženkou (nákup přestupních jízdenek ve vozech MHD). Cíl pilotního provozu spočívá v ověření výše uvedené technologie v reálném provozu systému Plzeňské karty. Do pilotního provozu bylo zapojeno 50 účastníků a potrvá do 30. 6. 2009. Další fáze vývoje bude od poloviny léta do konce roku 2009 zaměřena na využití elektronické peněženky v mobilním telefonu i mimo dopravu - platby za zboží/služby u smluvních partnerů (restaurace, sportovní centra, kina). Zároveň bude připravováno i spuštění Plzeňské karty v mobilním telefonu s technologií NFC do produktivního provozu. V rámci dalšího vývoje je uvažováno také o implementaci vzdálené správy mobilní Plzeňské karty. To znamená vzdálené dobíjení elektronické peněženky, doručování a validace předplatných kupónů prostřednictvím NFC mobilního telefonu.

Pro využívání funkce Plzeňské karty v telefonu musí mít uživatel přístroj, který tuto technologii podporuje. V současné době se jedná o telefony Nokia 6131 NFC a Nokia 6212, jejich nabídka se ale bude do budoucna rozšiřovat. Technicky je celé řešení postaveno na platformě MIFARE4Mobile™a jedná se o její první implementaci na světě. Hlavní výhodou je zde využití mobilního telefonu, do kterého je zabudován SmartMX čip. Do něj je nahrána aplikace elektronické peněženky Plzeňské karty, která zobrazuje na displeji telefonu okamžitý zůstatek v peněžence a informace o posledních 4 provedených transakcích (nákupech přestupních jízdenek ve vozech MHD). Funkce aplikace je možno dále rozšiřovat ve vazbě na to, jak poroste možnost využití Plzeňské karty v mobilním telefonu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 anka anka | 2. července 2009 v 23:43 | Reagovat

Nevite co je paysec?nabizi to napr. hellomobile.

2 J.Boy J.Boy | E-mail | Web | 3. července 2009 v 15:47 | Reagovat

Platba online. Nabízí ji ČSOB(PS) a její klienti mají převod z běžného účtu zdarma. Převod peněz na účet např. prodávajícího "HelloMobile" proběhne v reálném čase.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama