Tisková zpráva 8.7.2009 - O2 zjednodušuje účtování mobilních dat

8. července 2009 v 14:41 | Jan Cicálek |  Tiskové zprávy

O2 zjednodušuje účtování mobilních dat

8.7.2009

S postupným rozšiřováním mobilní sítě nové generace 3G a růstem obliby internetu v mobilu přichází Telefónica O2 s významnou změnou v oblasti mobilních dat. Od 1. srpna 2009 připravila pro všechny rezidentní zákazníky zjednodušený systém účtování. Zpoplatněnou jednotkou se namísto množství stažených dat stává časový interval stahování. Každý zákazník tak získá jasný přehled o svých výdajích a může výrazně ušetřit. S novým účtováním zaplatí všichni zákazníci jen 20 Kč za 10 minut stahování. Telefonica O2 tak rok po představení jednoduchého a úspěšného tarifu O2 Internet v mobilu pokračuje ve zjednodušování svých služeb. Nové účtování mobilních dat využijí zejména zákazníci, kteří využívají internet ve svém mobilu nepravidelně.

"Naše průzkumy ukazují, že v současném účtování se zákazníci neorientují. Je pro ně těžké odhadnout, jak veliké jsou webové stránky,a kolik tedy za jejich prohlížení zaplatí. Stahování dat se významně zrychluje, v některých případech by tak zákazníci platili i za relativně krátký čas stahování vysoké částky. Připravili jsme tedy nový srozumitelný a přehledný systém, který nezohledňuje množství stažených dat. Sazba je neměnná a je dána časovým intervalem v délce 10 minut. Zákazník si tak během jednoho připojení lehce stihne prohlédnout požadovanou stránku či přečíst emaily a navíc si sám snadno změří, kolik jej to bude stát,"říká Jan Karas, ředitel pro segmentový marketing společnosti Telefónica O2.

Nová forma účtování mobilních dat je platná jak pro nové, tak stávající zákazníky rezidentních paušálních i předplacených služeb. Účtovací jednotkou je časový interval v délce 10 minut, za který zákazník zaplatí 20 Kč vč. DPH, a to bez ohledu na nastavení mobilního telefonu či na to, kolik dat stahuje. Desetiminutový blok je aktivován datovým přenosem. Během tohoto bloku může zákazník stahovat nepřetržitě, ale má také možnost stahování dat přerušit. Surfování na internetu ho tak vyjde levněji než doposud.

TABULKA : Průměrné surfování v mobilu - srovnání starého a nového účtování

Staré účtování "Mobilní internet - data"
1 stránkaZobrazeno stránek
za 7 minut surfování
Sazba za kB
(nejlevnější současné nastavení)
Částka celkem
150 kB50,06 Kč45,00 Kč
Nové účtování "Mobilní internet - čas"
Jakékoliv surfování do 10 minut20,00 Kč

Příklad pro běžné surfování na telefonu střední kategorie, mimo síť UMTS
Nedávno představenou novinkou v oblasti mobilních dat O2 je také přehledný mobilní rozcestník určený pro snadnou orientaci na internetu. Ten je zákazníkům i nadále k dispozici zdarma. Nový systém portálu se plně přizpůsobí typu telefonu. Na malém displeji staršího přístroje se zobrazí přehledný a jednoduchý rozcestník, velký displej nejmodernějšího telefonu pak ukáže plnou grafickou podobu. Zákazníci zde naleznou mnoho užitečných odkazů přehledně roztříděných do tématických kategorií a také známé informační a zábavní služby. Služby označené O2 Active jsou pro všechny zdarma, ostatní budou od 1.8. zpoplatněné právě novým účtováním mobilních dat nebo jsou v ceně tarifu O2 Internet v mobilu.

**** Jedná se pouze o úpravu ve prospěch O2 a nikoli uživatelů, především však těch, kteří nemají předplacený "internet v mobilu"! Např. jedna stránka na idos.cz nebo stažení hlaviček emailovým prohlížečem za dvacku, to je tedy bomba. TO JSME MOHLI ZROVNA ZŮSTAT U VYTÁČENÉHO PŘIPOJENÍ!

Můj komentář :


K jakémukoli účtování O2 jsem na základě vlastní zkušenosti dost skeptický. Bláhově jsem si na své předplacencence aktivoval nejnovější tarif NA!HLAS s tím, že volám dost i ve špičce a cena 5.50Kč mi byla také celkem sympatická. Tento tarif jsem však přestal asi po měsíci využívat, jelikož mi znenadání zmizel můj zbývající kredit asi 250Kč, aniž bych někam volal. Celý rozhořčený jsem volal na zákaznickou linku a problém jim popsal s tím, že jsem rozhodně kredit nemohl "minout", což mi dokládaly i data z mého telefonu. Žádal jsem tedy sdělení tel.čísel na která jsem volal, ale slečna "na telefonu" mi řekla, že to nejde a musím si zažádat o výpis z předplacené karty a pak teprve danou skutečnost reklamovat. Esemeskou mi poslala adresu na odd.péče o zákazníky O2, samozřejmě se jednalo o P.O.Box, takže zaslání doporučeného dopisu nehrozí :( . Tímto celá má anabáze u O2 skončila, jelikož na nějaké tahání o 250Kč nemám čas ani nervy! Ke svému tarifu ODEPIŠ od Vodafonu jsem si raději pořídil předplacenku od T-Mobile s tarifem Twist Start (ceny dost podobné tarifu NA!HLAS).
* Stejně tak neprůhledné je i odečítání kreditu za SMS/MMS/GPRS , které se neděje ihned po odeslání SMS/MMS nebo ukončení datové relace, ale v náhodném časovém horizontu. Což činí jeho vyúčtování hodně nevěrohodným!

P.S.: Nyní je na této GO kartě kredit -10.80Kč, ani nevím jak jsem to dokázal. v každém případě jsem tuto natrvalo odložil k ledu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama