Květen 2012

TZ Telefónica o2 - Telefónica rozšiřuje nabídku datových tarifů, zavádí tarif Facebook

31. května 2012 v 1:13 | Zdroj: Telefónica o2 + Jan Cicálek |  Tiskové zprávy

Telefónica rozšiřuje nabídku datových tarifů, zavádí tarif Facebook

NEJDŘÍVE MŮJ KOMENTÁŘ
Pokud chcete ve svém mobilním telefonu používat pouze datový tarif Facebook a neplatit již žádné další poplatky za data je třeba udělat následující. Nejprve deaktivovat připojení k internetu a následně si aktivivat DATOVÝ TARIF FACEBOOK. Dostupný bude od 4.6.2012. Že to jde se můžete přesvědčit z následující komunikace mezi mnou a Telefónicou o2 (čti od konce).

Na reklamační oddělení + na mě J

From: Jan Cicálek
Sent: Wednesday, May 30, 2012 11:04 AM
To: Vokounová Blanka
Cc: Policarová Lucie; Farghali Hany
Subject: RE: Telefónica rozšiřuje nabídku datových tarifů, zavádí tarif Facebook

Děkuji za info. To jsem na to jako tester opravdu zvědavý a rád to odzkouším. Na koho se mám obrátit v případě "dodatečných" poplatků

> Od: "Vokounová Blanka"
> Komu: Jan Cicálek
> Datum: 30.05.2012 10:04
> Předmět: RE: Telefónica rozšiřuje nabídku datových tarifů, zavádí tarif Facebook

Děkuji za Vaše dotazy. Vyjádřím se k oběma bodům:

1) Zobrazení odkazů, obrázků apod. - V rámci tarifu Facebook se zákazníkovi obrázky a videa vložená na FB zobrazí, stejně tak fotky z instagramu. Pokud videa či odkazy linkují mimo FB, zobrazí se uživateli pouze náhledy, ale není možné je prokliknout.

2) Android si kontakty synchronizuje v rámci Facebook účtu, jde to přes tzv. whitelistované stránky, tzn. ze tato synchronizace je plně funkční (máme odzkoušeno). Google účet a ostatní synchronizace fungovat nebudou. K žádným dalším dodatečným poplatkům nedojde. Zákazníkovi bude účtováno pouze 75 Kč/měs nebo 19 Kč/týdně na předplacené kartě.

-----Original Message-----
From: Cicalek, Jan
Sent: Tuesday, May 29, 2012 4:26 PM
To: tiskové oddeleni TO2 CR /APLIKACE; Vokounová Blanka
Subject: RE: Telefónica rozšiřuje nabídku datových tarifů, zavádí tarif Facebook

Dobrá myšlenka, ačkoli trošičku nedořešená, protože většina odkazů, obrázků či aplikací směřuje mimo FB. Pokud by byly tyto odkazy "deaktivovány", ztrácí tento tarif smysl. Za druhé, jak chcete řešit např. komunikaci androidových telefonů se sítí, protože v případě předplaceného datového tarifu FB (telefon to nepozná) budou tyto komunikovat se sítí (synchronizovat kontakty, fotografie....). Což znamená dodatečné poplatky.

TISKOVÁ ZPRÁVA V PLNÉM ZNĚNÍ
28.5.2012

Telefónica rozšíří od 4. června svou nabídku datových tarifů pro mobilní telefony a představuje nový datový tarif Facebook. Za 75 korun měsíčně či 19 korun týdně pro předplacenkáře nabízí přístup k sociální síti Facebook prostřednictvím mobilního telefonu. "V České republice využívá Facebook více než 3,6 milionu lidí. Věříme, že zákazníci, kteří ještě nevyužívají data v mobilu, ocení možnost být prostřednictvím mobilu online na Facebooku kdykoliv a kdekoliv," říká Petr Matějovský, ředitel pro mobilní hlas a data společnosti Telefónica Czech Republic.

Přehled datových tarifů :
tarifFacebookO2 Internet v mobilu StartO2 Internet v mobiluO2 Mobilní Internet StartO2 Mobilní Internet StandardO2 Mobilní Internet Pro
cena75 Kč150 Kč /
100 Kč*
300 Kč300 Kč /
200 Kč**
500 Kč /
300 Kč**
750 Kč /
550 Kč**
FUP150 MB150 MB500 MB500 MB2 GB10 GB
*cena k tarifu O2 Pohoda nebo O2 [:kůl:]
**cena k Internetu na doma

Tarif Facebook umožňuje uživateli přístup k sociální síti Facebook. Uživatel může číst informace, prohlížet a nahrávat fotky nebo chatovat s přáteli. Kromě Facebooku umožňuje tento datový tarif přístup zdarma na O2 stránky a uživatelé přístrojů s operačním systémem Android získají bezplatně informace o počasí. Pokud si chce zákazník procházet jakékoli další internetové stránky, je třeba si aktivovat tarif Internet v mobilu Start či Internet v mobilu. Více o tarifech zde.
Facebook v mobilu lze snadno aktivovat zasláním SMS ve tvaru: FAC na číslo 999 111 nebo prostřednictvím infolinky. Datový limit ( FUP) činí 150 MB měsíčně (37,5 MB týdně). Po překročení FUPu se rychlost připojení zpomalí na 16 kbps. Využití FUP lze sledovat na portálu www.mojeo2.cz awww.o2pripojse.cz. Pro stažení aplikace Facebook je třeba využít jiný způsob připojení, např. WiFi.

Facebook je největší sociální sítí na světě. Počet jeho uživatelů činil na konci roku 2011 zhruba 845 milionů. Koncem letošního roku by se mohl přehoupnout přes hranici jedné miliardy. Více než polovina jeho uživatelů přistupuje k Facebooku přes mobilní zařízení. Služba vznikla v roce 2004 pro studenty vybraných amerických univerzit. Pro všechny zájemce starší 13 let byla zpřístupněna v září 2006.

NOVINKY OD T-MOBILE - KVĚTEN 2012

28. května 2012 v 11:38 | Jan Cicálek |  Tiskové zprávy
NOVINKY OD T-MOBILE

KVĚTEN 2012

Tiskovou zprávu v plném znění najdete na www.t-mobile.cz

T-Mobile
Dobrý den, Marie,
sezóna se nám začíná pěkně rozjíždět, a tak jsme pro svůj gang přichystali opět spoustu novinek. Jen se na to podívejte…
S námi voláte půlce národa zdarma!
Nové tarify S NámiKdo patří k nám, má se vždycky líp
Volání a SMS v celé naší síti zdarma
- s každým z našich nových tarifů budetevolat půlce národa zdarma
Navíc i porce internetu zdarma
a zaváděcí sleva 30 % na celou délku smlouvy
Nablýskané nové mašiny pro věrné
zákazníky máme automaticky za lepší ceny
Třeba HTC Explorer za 1 Kč, Nokia Lumia
800 za 5 499 Kč nebo Nokia 500 za 1 Kč
Koupit tarif s 30% slevouKoupit telefon hned
HTC One V
HTC One V
3,7" dotykový displej
Vylepšený zvuk Beats Audio™
5Mpx fotoaparát nové generace HTC
K prodloužení smlouvy a s internetem v mobilu
jen za 2 999 Kč
Koupit v eShopu

TZ LG - LG Optimus L7 dorazil na český a slovenský trh

22. května 2012 v 16:51 | Zdroj: LG |  Tiskové zprávy
TISKOVÁ ZPRÁVA

STYLOVÝ A CHYTRÝ LG Optimus L7

dorazil na český a slovenský trh


PRAHA, 22. 5. 2012 - Společnost LG Electronics (LG) přináší na český a slovenský trh nový chytrý telefon s operačním systémem Android, verzí 4.0 Ice Cream Sandwich.

LG Optimus L7, P700 je jedním z nových smartphonů designové řady L-série a na pultech českých a slovenských obchodů se objeví v průběhu měsíce června 2012. LG Optimus L7 nabízí elegantní design s kovovými prvky a displej 4,3". Jako operační systém byl zvolen nejnovější Android, verze 4.0 Ice Cream Sandwich od společnosti Google. I tento model, tak jako všechny telefony z L série, nabízí nadčasový styl, aniž by design ovlivňoval funkčnost či ergonomii.


LG Optimus L7 je určen pro zákazníky, kteří chtějí špičkový design a zároveň sofistikovaný smartphone. L7 je významným přírůstkem do portfolia LG stylových telefonů. 8,8 mm štíhlý LG Optimus L7 ztělesňuje elegantní tělo, které je sobě vlastní všem telefonům z řady "L". Zdobí jej kovové okraje i 4,3" displej s výbornou čitelností. To vše zpříjemňuje práci s chytrým telefonem.

Uživatel ovládá telefon prostřednictvím operačního systému Android ve verzi 4.0 Ice Cream Sandwich. Chytrý a rychlý operační systém nabízí uživateli intuitivní ovládání a pokročilý multitasking. O rychlé zachycení zážitků se postará dvojice fotoaparátů. Ten hlavní má rozlišení 5 Mpx, je vybaven bleskem a nechybí automatické ostření. Fotoaparát dokáže natáčet video v rozlišení 640 x 480.


Telefon bude dostupný na českém a slovenském trhu od poloviny června za doporučenou maloobchodní cenu 7 499 Kč s DPH.

Specifikace:
  • Chipset: MSM 7227A (Cortex A5 1 GHz)
  • Paměť: (až) 2,7 GB vnitřní paměť / MicroSD (až 32 GB)
  • Displej: 4.3" WVGA
  • Fotoaparát: zadní 5,0 MPix AF s LED bleskem / přední VGA
  • OS: Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • Kapacita baterie: 1 700 mAh
  • Rozměry: 125,5 × 67 × 8,7 (mm)

ABO P05-A810 - SMARTPHONE MADE IN CHINA

17. května 2012 v 10:23 | Jan Cicálek |  Čínské MT

ABO P05-A810 AndroidPhone MADE IN CHINA. ANO ČI NE?


Rozhodl jsem se vyzkoušet smartphone s operačním systémem Android z Číny, ale nechtěl jsem žádnou klasiku (dotykový telefon). Zakoupil jsem tedy asi za $64 (1280Kč) smartphone ABO A810 a byl jsem opravdu hodně zvědavý co (ne)dokáže. Upřímně, byl jsem trochu rozčarován, ne z mé volby, ta byla jasná. Zvolil jsem přístroj s Android OS a QWERTY klávesnicí, tedy přístroj bez dotykového prostředí. Co myslíte, jak obstál?


Ještě při rozbalování krabice jsem byl více než mile překvapen. Hezký design a barevná kombinace, QWERTY klávesnice, jako stvořená pro SMS či bohaté příslušenství. Balení obsahovalo Mobilní Telefon ABO A810, Zdroj nabíječky, Datový kabel, Stereo Sluchátka a 2ks Baterie. Ještě po založení SIM karty, paměťové karty to při prvním spuštění vypadalo, že by jsme si mohli rozumět, ale.....

První problém byl takový, že jsem chtěl spustit WiFi a ejhle tato technologie nebyla telefonem podporována. Řekl jsem si nu což, připojím se k webu přostřednictvím 3G, tady už bylo vše OK. Takže jsem se jal stahovat první aplikace/hry z Android Marketu a další problém. Telefon nemá Market by Google jako takový, ale iMarket (čínská obdoba). Tento však nebyl lokalizován do anglického jazyka (telefon jsem zakoupil pouze s anglickou lokalizací) a vyhrnula se na mě zněť čínských znaků, byl jsem definitivně v háji. iMarket byl nestabilní a stále padal. Stáhl jsem si tedy několik aplikací her z internetu (např. Opera Mini, Frozen Bubble, Advanced Task Killer...) a v pohodě je nainstaloval. Hurá. První dílčí úspěch, avšak i když je telefon řízený unknown Android OS 2.2 brzy mi v telefonu začala docházet paměť. Přemýšlel jsem proč a brzy na to přišel. Interní paměť je pouhých 42.5MB a telefon neumí nainstalovat/přesunout Android ani Java aplikace/hry na paměťovou kartu. Nikde ve specifikaci přístroje o tom nebyla ani zmínka. Posledním neméně závažným problémem je nemožnost synchronizace s PC, abych dostal své kontakty z Gmailu do telefonu musel jsem si stáhnout na paměťovou kartu telefonní seznam jako vCard a exportovat do něj. O připojení/propojení s PC nemůže být ani řeč nejsou drivery :o(. Tím výčet problémů a nedostatků končí. Ještě, že tak.


Co se týče designu, barevné kombinace, zpracování či ovládání, tady je vše bez absolutních výhrad.Přední stranu displeje zabírá fifty fifty displej a klávesnice. Přímo pod displejem jsou hardwarové klávesy pro přístup ke zrychlenému menu, pohybu po pohotovostních obrazovkách. Pohyb v menu je naprosto úchvatný, přístroj ovládáte pomocí Trackballu (kulička) a stiskem potvrzujete volbu. Pro neznalé, bude to chtít přece jen trošičku cviku, ale pak prostě COOL zážitek. Po obvodu přístroje se nachází zdířka pro 3.5mm audio Jack, zdířka microUSB konektoru, ovladače hlasitosti a očko pro šňůrku. Na zádech telefonu je čočka 3MPx fotoaparátu + logo 3g sítí. Konstrukce je precizní, nikde nic nevrže a i podsvětlení klávesnice je zcela rovnoměrné.

Volání a SMS, taktéž zcela bez výhrad. Dobrý lov signálu, čistý zvuk oproštěný od okolního šumu a zpětného echa. Psaní SMS je dokonalý zážitek, na zvolené QWERTY klávesnici se píše opravdu dobře a zaznamenal jsem opravdu jen minimum překlepů. Psát můžete i s českou diakritikou, telefon ji mistrně zvládá.


Ohledně zábavy také téměř bez výhrad. Telefon "překousnul" filmy takřka v jakémkoli rozlišení či formátu. Sám jsem nad tím žasnul. Stejný stav je i u MP3 přehrávače.
Fotoaparát je 3MPx bez LED a dá se řící, že obrázky jím pořízené jsou více než dobré. S nedostatkem místa si hlavu lámat nemusíte, podporovány jsou paměťové karty microSD až do kapacity 32GB. Omezení platí pouze pro JAVA/Android aplikace/hry tady s místem opatrně, všechny se instalují pouze do telefonu.

Organizační funkce jsou již jak je známe z androidových telefonů, alá Google. Takže se nemá cenu k tomuto nijak rozepisovat.

Co vy na to zaujal vás můj poněkud kritický náhled (recenze) na věc? I když má ABO A810 svoje PLUSY i MÍNUSY už bych asi do žádného androidového telefonu Made in China nešel, ale znáte to "Nikdy neříkej nikdy". Pro jeho koupi hovoří cena a hlavně originalita. Prostě máte to co nikdo jiný nemá. Takže uvidíme :o)

KOMPLETNÍ SPECIFIKACE TELEFONU V ANGLICKÉM JAZYCE NAJDETE TADY:


SONY XPERIA P - 1st INFO

13. května 2012 v 14:13 | Jan Cicálek |  Sony

SONY XPERIA P



Technická specifikace telefonuo
oo
SONY XPERIA Pnebo také Sony LT22i Nypon
oo
TECHNICKÉ PARAMETRYo
FrekvenceGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
oHSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 MHz - LT22i
Rozměry122 x 59.5 x 10.5 mm
Hmotnost120 g
KonstrukceKlasická
Barevné provedeníStříbrná, Červená, Černá
Operační systémAndroid OS v2.3 Gingerbread, upgradovatelný na v4.0 ICS
Chipset,CPU,GPUNovaThor U8500, Dual-core 1 GHz Cortex-A9, Mali-400
RAM1 GB
Typ displejeLED-backlit LCD, kapacitní dotykový, Sony WhiteMagic technologie, Sony Mobile BRAVIA Engine, Timescape UI
Počet barev16miliónů
Rozlišení displeje540 x 960 Px, 4 palce (~275 ppi Px density)
Vnější displejo
Telefonní seznamNeomezený (pouze pamětí telefonu)
Paměť na SMS/MMSNeomezená (pouze pamětí telefonu)
BaterieLi-Ion, 1305 mAh
Pohotovostní režimAž 470 h (2G) / Až 475 h (3G)
Doba hovoruAž 6 h (2G) / Až 5 h (3G)
Přehrávání hudbyAž 80 h
oo
UŽITEČNÉ FUNKCEo
Paměťová kartaNe
Interní paměť16 GB (13 GB uživatelská paměť),
GPRSAno, Až 100 kbps
HSCSDNe
EDGEAno, Až 296 kbps
3GAno, HSDPA 14.4 Mbps, HSUPA 5.76 Mbps
WLANAno, Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot, DLNA
Integrovaná GPSAno
HW modemAno
BluetoothAno, v2.1 s A2DP, EDR
NFCAno
InfraportNe
USBAno, microUSB v2.0, USB On-the-go support
E-mailový klientAno
ProhlížečAno, HTML5, Adobe Flash
T9Ano
Hlasité handsfreeAno
Kalkulačka, BudíkAno, Ano
Kalendář, Konvertor měnAno, Ano
OstatníHDMI Port, Aktivní potlačení šumu, Hlasové příkazy, vytáčení, kompas, SNS.....
GOOGLE APPSAno, Google Search, Maps, Gmail,
YouTube, Calendar, Google Talk
oo
ZÁBAVAo
Fotoaparát8 MPx, 3264x2448 Px, autofocus, LED flash, Geo-tagging, touch focus, detekce tváře a úsměvu, 3D sweep panorama, stabilizace obrazu
Video snímání/přehráváníAno, Ano - 1080p@30fps, continuous autofocus, video light, Formáty MP4/H.263/H.264/WMV
JavaAno, ale pouze přes JAVA emulátor
HryAno + stažitelné z Google Play
MP3 přehrávačAno, Formáty MP3/eAAC+/WMA/WAV
Konektor na 3.5mm jackAno
FM RadioAno, Stereo FM s RDS
VyzváněníVibrační, Polyfonní, MP3
PřizpůsobeníAno
SMS,MMS,IMAno, Ano, Ano
SNSAno
oo
OSTATNÍo
V prodejiAno
CenaOd 8 990 - 16 224 Kč, Zdroj http://heureka.cz



TZ - LG Optimus L3 : Na trh vstupuje první telefon z řady „L“

5. května 2012 v 18:04 | Zdroj: LG |  Tiskové zprávy
TISKOVÁ ZPRÁVA

LG Optimus L3: Na trh vstupuje první telefon z řady "L"



PRAHA, 2. 5. 2012 - Společnost LG Electronics (LG), která je světovým lídrem a technologickým inovátorem v mobilních telefonech, představuje stylový smartphone LG Optimus L3. Ten sází především na nedávno představený "L" styl a cenovou dostupnost.

"L" styl je nový designový směr společnosti LG, který balancuje mezi nadčasovostí, modernou a klasickým vzhledem, mezi krásou a jednoduchostí, mezi výkonem a cenou. Toto všechno splňuje nový LG Optimus L3 (E400), nejmenší chytrý telefon z jarní kolekce značky LG.

LG Optimus L3 nezapře, že patří do rodiny designových telefonů. Je tenký - pouze 11,85 mm, díky čemuž působí kompaktně a stylově. Přední straně dominuje displej, po bocích má černé orámování. Uživatel najde na telefonu i prvky, které jsou shodné s designovým telefonem Prada Phone by LG 3.0.

Výbava telefonu potěší méně náročné zákazníky, pro které je vzhled a cena důležitější, než technologické inovace. LG Optimus L3 je vybaven 800MHz procesorem a 3,2" TFT displejem s rozlišením 240 × 320 bodů, s kapacitní technologií. Smartphone sází na operační systém Android 2.3, přináší s sebou tedy veškerou funkční výbavu, jaká se od smartphonu očekává - GPS navigace, e-mailový klient či webový prohlížeč.


Smartphone LG Optimus L3 bude na českém trhu dostupný od 1. 5. 2012 za doporučenou maloobchodní cenu 3 290 Kč vč. DPH.

ČESKÁ POŠTA VÁŠ CELNÍ DEKLARANT = ŽÁDNÁ VÝHRA

1. května 2012 v 14:27 | Jan Cicálek |  PORADNA & PŘÁNÍ
ČESKÁ POŠTA VÁŠ CELNÍ DEKLARANT = ŽÁDNÁ VÝHRA. ALE SPÍŠE VELKÝ PROBLÉM

Jen krátce bych chtěl nastínit, čeho všeho je Česká Pošta jako Váš celní deklarant schopná a rád bych vám zdarma udělil několik dobrých rad, které vám pomohou se těchto problémů vyvarovat. Jak jistě víte celní limit byl snížen ze 150Euro na 22Euro (prý ochrana tuzemských podnikatelů, což je naprostý blábol). Česká pošta se tak stala bez VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ Vaším celním deklarantem. Což už samo o sobě nevzbuzuje důvěru. Pokud Vám tedy přijde balíček ze zemí mimo EU převyšující hodnotu 22Euro, bude Vás kontaktovat Česká Pošta doporučeným dopisem s "pruhem", že jste obdrželi zásilku a ať doložíte cenu zboží. Rozumí se tím výpis z PayPal, Kreditní karty či Fakturu z elektronického obchodu. Od tohoto okamžiku však již buďte více než obezřetní (ostražití). Dopis bude obsahovat formuláře + plnou moc při zastupování při jednání s celní správou. Pokud podepíšete tuto plnou moc, stává se neomezenou a na dobu neurčitou. To je ten VELKÝ PROBLÉM. Jelikož Česká Pošta je schopna clít z čehokoli i z nečitelné celní prohlášky obsdahující zněť čínských znaků. Tomu se říká věštění z lógru. Pro ilustraci přikládám prohlášku z které clili mou příchozí zásilku, aniž by mě požádali o relevantní doklady. Můj případ je jedním z mnoha. Česká Pošta tedy, aniž by mě požádala o korektní doklady (v případě problémů či nesrovnalostí se tak má dít automaticky) clila z nečitelné celní prohlášky z částky 183USD na místo 64USD (hodnota zboží). Jen z trojnásobku, to je v pohodě, ne? Zásilku jsem samozřejmě hned reklamoval, ale od 16.2.2012 uplynuly jiiž téměř 3měsíce a konec je stále v nedohlednu a já stále čekám, čekám a čekám. Popravdě, Česká Pošta v součinosti s Celní Správou, to je opravdu smrtící kombinace. Zaplatit musíte hned, ale vracet se nikomu nechce (na penále z jejich strany zapomeňte)!


MŮJ NÁVOD NENÍ ZROVNA KOŠÉR, ALE POKUD CHCETE PŘEDEJÍT PROBLÉMŮM, NIC JINÉHO VÁM BEZTAK NEZBUDE. JAK SE TEDY BRÁNIT?

* Plnou moc, uělujte České Poště pouze na jednotlivou zásilku. Do formuláře, který Vám přijde uveďte číslo zásilky pro kterou zastupování povolujete.
* Nechejte si zásilku od prodejce podhodnotit, na 24USD (22Euro). V případě, že se to České Poště nebude pozdávat požádá vás o doplňující dokumenty, které jí samozřejmě dáte.
* PLNOU MOC MŮŽETE VŽDY ZRUŠIT! Jak a kde viz mou korespondenci s Českou Poštou.
* Pokud nakupujete více zboží, rozdělte si jej do více balíků o max. hodnotě 22Euro a také tak zaplaťte via PayPal či kartou. Budete mít sice více plateb, zákon tím nijak neporušíte a ušetříte na clu. Bude NULOVÉ. Proč tomuto "vyděračskému" státu platit něco navíc, když nemusíte? Nevidím důvod.

NYNÍ UŽ K MÉ KAUZE. Česká Pošta mi proclila mobilní telefon s hodnotou 64USD jako MP4 přehrávač v hodnotě 183USD. Jen podotýkám, že zboží projelo scannerem a jednalo se o Androidový telefon s QWERTY klávesnicí, takže zaměnit ho s MP4 přehrávačem bylo na mě přece jen trošičku moc. Česká Pošta však nepochybila, viz moje korespondence níže (čti od konce). Korespondence končí dnem 4.4.2012 od té doby nemám žádnou odpověď i když jsem samozřejmě asi před týdnem znovu vznesl dotaz na nečinnost Zamračený

2.5.2012 - STORY POKRAČUJE, AVŠAK ŘEŠENÍ (SPRAVEDLNOST) JE STÁLE V NEDOHLEDNU



Předmět:
Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo Komu:Kolmanová Jaroslava
Datum:
Dnes 10:10

Dobrý den,

Toto je politováníhodný počin a je vidět, že spravedlnost prostě v této zemičce neexistuje. Vím, že mnoho možností nemám, takže minimálně budu tuto kausu publikovat s malým HOWTO, aby do podobného stádia nedospěli mí ostatní spoluobčané + obrátím se na "pravého" ombudsmana. Iluze si však již nedělám vůbec žádné.

Prosím o přesnou (závaznou) lhůtu, která je zákonnou pro vyřízení "jednotlivého" příkladu a ne pouze link na "www.cpost.cz v části Časté otázky k celnímu řízení".

S pozdravem.

Jan Cicálek

Od:
Kolmanová Jaroslava

Komu:
Jan CicálekDnes 08:10Datum:


Dobrý den pane Cicálku,

průběh reklamace jsme přešetřovali v odboru celní deklarace, který podával žádost na celní úřad.Celní úřad dosud nevydal k Vaší reklamaci žádné stanovisko, a proto Vám zatím nemůžeme dát žádnou konkrétní odpověď. Jakmile budeme mít vyjádření celního úřadu, budeme Vás informovat, popř. zajistíme vrácení přeplatků. Informace týkající se lhůt celních orgánů naleznete na webových stránkách www.cpost.cz v části Časté otázky k celnímu řízení.

S pozdravem

Jaroslava Kolmanová
vedoucí týmu
Česká pošta, s.p., odd. mezinárodní reklamace a náhrady


Dobrý den,

Přece jenom bych uvítal přesnější link, který řeší reklamaci v součinnosti s celními orgány, včetně závazných lhůt pro stát, potažmo ČP. Kdyby tuto skutečnost věděla manželka při přebírání, nenechal bych jí špatně proclenou zásilku vůbec zaplatit, snad by se ledy hnuly rychleji. K celnímu poplatku + poplatku za služby celního deklaranta, já jsem zaplatil hned, ale cesta mých prostředků zpět je trnitá. Budou i penále z prodlení? Toto se mi zdá postavené na hlavu a může se tak dít opravdu jen v banánové republice, bohužel.

Nicméně můj názor na tuto kauzu je takový, že ČP pochybyla. Clení z prohlášky obsahující čínské znaky je jako věštění z lógru. Přesto Vás tímto žádám o kvapnější řešení mé záležitosti, ať jednou zvítězí zdravý rozum nad úředním šimlem.

S pozdravem.

Jan Cicálek
______________________________________________________________
Od: "Kolmanová Jaroslava"
Komu: "Jan Cicálek"
Datum: 04.04.2012 10:52
Předmět: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo

CC: "ombudsman", ""Hříšná Jiřina, Ing.""
Vážený pane Cicálku,

z kanceláře ombudsmana České pošty nám byl do oddělení postoupen k přešetření Váš email týkající se stanovení celních poplatků k zásilce z Hongkongu a postupu při vyřizování Vaší reklamace.V příloze Vám posílám úplnou emailovou komunikaci mezi Vámi a naším oddělením, včetně našeho vyjádření k reklamaci ze 16.3.2012 a informaci o zpracování Vašeho požadavku na zrušení udělené plné moci.Jak jsem Vás již informovala, Česká pošta při proclívání zásilky vycházela z celní prohlášky, kterou, jak se později ukázalo, odesílatel vyplnil chybně. Při rentgenové kontrole nelze přesně určit, zda se jedná o mobilní telefon nebo MP4 přehrávač, a proto nebylo označení obsahu uvedené na celní prohlášce odesílatelem vyhodnoceno jako chybné. Následovně, na základě nových zjištění, byla proto podána na celní úřad žádost o změnu rozhodnutí a jakmile budeme mít jeho stanovisko, budeme Vás kontaktovat, popř. zajistíme vrácení přeplatku. O tomto postupu jsme Vás rovněž informovali již 16.3.2012.Odpověď na otázku týkající se lhůt celních orgánů naleznete na webových stránkách www.cpost.cz v části Časté otázky k celnímu řízení.

S pozdravem

Jaroslava Kolmanová
vedoucí týmu
Česká pošta, s.p., odd. mezinárodní reklamace a náhrady

ombudsman napsal(a):

Vážená paní Mikysková,

prosím o přešetření níže uvedené záležitosti a o zpracování odpovědi s příslušným vysvětlením panu Cicálkovi.

Děkuji za spolupráci

Martina Pokorná

-----Original Message-----
From: Jan Cicálek
Sent: Tuesday, April 03, 2012 9:40 PM
To: ombudsman@cpost.cz
Subject: Fwd: Re: Fwd: Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo
Importance: High


Dobrý den,

Posílám Vám k posouzení můj případ, viz korespondence níže. Můj názor na věc se neztotožňuje s reklamačním odddělením České pošty, která teď navíc mlčí (mlží?). Byla mi špatně proclena příchozí zásilka z Hongkongu a to trojnásobně, proti skutečnosti. Rozdíl činí asi 500Kč na které již téměř 2měsíce marně čekám. Vše jsem navíc doložil korektními fakturami z internetového e-shoppu a výpisem z PayPal. Tento stav či spíše řekněme standby režim mě doslova rozčiluje, můžete prosím urychlit sjednání nápravy? Za chyby se přece platí a já jen čekám čekám a čekám. Děkuji.
S pozdravem.

Jan Cicálek

Dobrý den,

Česká pošta pochybyla, jelikož nechápu jak se mohlo stát, že po rentgenové kontrole byl koupený mobilní telefon (nedotykový s klávesnicí) vyhodnocen jako MP4 přehrávač. V případě pochybností mě tak měla automaticky požádat o relevantní doklady, což neudělala. Tyto jsem Vám však již zaslal (PayPal faktura a Faktura o nákupu na TinyDeal), tyto se shodují. Co je zde tedy k řešení? Z těchto dokladů je zřejmé, že neblafuji. Pokud bude na štítku balíku uvedena hodnota $15 a v něm mobilní telefon, také mě požádáte pro jistotu o fakturu nebo ne? V tomto případě, jste tak neučinili.

Abychom předešli dalším excesům z Vaší strany ruším tímto plnou moc, kterou jsem Vám dal k mému zastupování. V případě, že mi přijde nějaká zásilka, tak Vám pak udělím pouze jednorázovou plnou moc, pouze pro jeden konkrétní případ (zásilku). Pak si budu jist, že mě požádáte o relevantní doklady k příchozí zásilce.

S pozdravem neváš velmi rozhořčený klient.

Jan Cicálek

-----Original Message-----
From: Reklamace a náhrady OZMP [mailto:reklnahrmp.ozmp@cpost.cz]
Sent: Friday, March 16, 2012 10:44 AM
To: Jan Cicálek
Subject: Re: Fwd: Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo

Vážený pane Cicálku,

k Vaší reklamaci , týkající se zásilky č. RB365159315HK, bylo v odd.celní deklarace zjištěno následující.
Z dokladu o nákupu vyplývá, že zásilka neobsahovala MP4 přehrávač v hodnotě 183,30 USD, ale mobilní telefon v hodnotě 64,99 USD. Přesto Česká pošta, s.p., při proclívání Vaší zásilky nepochybila, protože při proclívání zásilky vycházela z celní prohlášky CN22 umístěné na obalu zásilky, na které odesílatel uvedl jako obsah MP4 PLAYER x 1 v hodnotě 183,30 USD (kopii uváděného dokladu posíláme v příloze). Tento doklad vyplňuje odesílatel při podání zásilky a je na něm mj. uvedeno, že odesílatel potvrzuje, že údaje uvedené v celní prohlášce jsou pravdivé. Celní prohláška je oficiální mezinárodní doklad používaný v poštovní přepravě a to, že v ní odesílatel cenu obsahu uvedl chybně, bohužel zásadně ovlivnilo stanovení celních poplatků. Vzhledem k uvedenému zjištění byla na celní úřad podána žádost o změnu rozhodnutí a v případě, že celní úřad žádosti vyhoví, bude Vám přeplatek na celních poplatcích vrácen.
Dále k Vaší reklamaci uvádíme, že při rentgenové kontrole nebylo zjištěno, že by zásilka obsahovala zboží, které podléhá zákazům nebo omezením při dovozu, nedošlo k její vnitřní kontrole a při vyhotovení celního prohlášení se vycházelo ze skutečností uvedených na celní prohlášce CN 22.

V zájmu České pošty, s.p., je vyřídit Vaši reklamaci v co nejkratší lhůtě, ale v tomto případě bez rozhodnutí celního úřadu tak nelze učinit.

Jar. Kolmanová
odd. mezinárodní reklamace a náhrady

Jan Cicálek napsal(a):
Dobrý den,

Ale pokud se nepletu, zásilka byla špatně vyclena Českou Poštou, není-li pravda? Takže ostatní aspekty mě víceméně nemusí zajímat. Já jsem Váš klient, tak se starejte. Např. v Rakousku platí i stát pokud nedodrží zákonnou lhůtu penále fyzické osobě. Bude tomu tak i v tomto případě?
S pozdravem.

Jan Cicálek
______________________________________________________________
Od: "Reklamace a náhrady OZMP"
Komu: "Jan Cicálek"
Datum: 13.03.2012 14:05
Předmět: Re: Fwd: Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo

Vážený pane Cicálku,

Vaše reklamace je stále v šetření v odd. celní deklarace. Česká pošta má jako dopravce povinnost zásilky došlé do ČR celně odbavit, ale stanovené a vybrané DPH/clo je posíláno celnímu úřadu nikoliv České poště, takže ani z tohoto důvodu nemáme zájem na oddalování vyřízení Vaší reklamace. Jakmile budeme mít k Vaší reklamaci stanovisko příslušného odd., budeme Vás informovat

S pozdravem

Jar. Kolmanová
odd. mezinárodní reklamace a náhrady

Jan Cicálek napsal(a):
Dobrý den,

V příloze Vám zasílám navíc jako BONUS fakturu z PayPal. Snad to urychlí Vaše kroky, i když o tom pochybuji. Vyměřené clo jste si vybrali ihned, ale vracet špatně vyměřené clo se Vám jaksi nechce.Doufám, že to stihnete do zákonných 30dnů, které končí 16.3.2011.

S pozdravem.

Jan Cicálek
______________________________________________________________
Od: "Cicalek, Jan" Komu: "Reklamace a náhrady OZMP" , "Jan Cicálek"
Datum: 29.02.2012 08:16
Předmět: RE: Fwd: Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo

Dobrý den,

Děkuji za info.

Jan Cicálek

-----Original Message-----
From: Reklamace a náhrady OZMP [mailto:reklnahrmp.ozmp@cpost.cz] Sent:
Wednesday, February 29, 2012 8:03 AM
To: Jan Cicálek
Subject: Re: Fwd: Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo

Dobrý den pane Cicálku,

Vaši reklamaci jsme předali k přešetření do odd. celní deklarace. Jakmile budeme mít jeho vyjádření, budeme Vás informovat.

Děkuji za Vaši trpělivost.

Jaroslava Kolmanová
odd. mezinárodní reklamace a náhrady

Jan Cicálek napsal(a):
Dobrý den,

Můžu se zaptat, jak si moje reklamace stojí, případně jestli Vám mám zaslat dokumenty v doporučeném psaní? Děkuji za info.

S pozdravem.

Jan Cicálek
______________________ Původní zpráva: ________________________
Od: "Jan Cicálek" Komu: Datum: 16.02.2012 16:11
Předmět: Re: RB365159315HK , D.1017.II - Špatně vyměřené clo
Dobrý den,

Žádám Vás o nápravu ohledně špatně vyměřeného cla za došlou zásilku z Hongkongu (podrobnosti níže + příloha). Celkem mi bylo vyměřeno clo 798.80Kč + poplatek ČP 180kč, tedy celkem 979Kč. Tato částka se téměř rovná ceně zakoupeného mobilního přístroje. V tom případě by byla hloupost vůbec něco v zahraničí kupovat, jelikož by se stal nákup této položky nerentabilní. Přeplatek mi prosím zašlete na mou adresu poštovní poukázkou.

S pozdravem.

Jan Cicálek

Dobrý den,

požádal bych Vás, abyste zaslal reklamaci na tuto emailovou adresu :reklnahrmp.ozmp@cpost.cz

S pozdravem

Josef Káninský
Pošta Praha 120
Oddělení celní deklarace
Pošta Praha 120
Plzeňská 290/139
220 00 Praha 5

From: jan.ci
Sent: 16.02.2012 15:03
To: "sklad.praha120" Cc:
Subject: RB365159315HK , D.1017.II

Dobrý den,

Zasílám Vám relevantní doklady k proclení. Korektní o které jste mě nepožádali a tímto Vás žádám o přezkoumání celního výměru a vrácení rozdílu.

S pozdravem.

Jan Cicálek
______________________________________________________________
Od: "Cicalek, Jan" > Komu: "sklad.praha120" > Datum:
16.02.2012 13:17
Předmět: RE: RB365159315HK - CELNÍ VÝMĚR BEZ FAKTURY????

Dobrý den,

Viz Vaše instrukce:Vysvětlení k celnímu řízení Česká pošta, s.p., se sídlem Politických vězňů 909/4, 225 99 Praha 1, IČ: 471 14 983 Strana 1/1 Zapsaný v Obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, spisová značka A7565 www.ceskaposta.cz

PŘÍPRAVA CELNÍHO ŘÍZENÍ ZAHRNUJE:
1. Prohlídka zásilky pomocí RTG (výjimečně vnitřní kontrola obsahu zásilky).
2. Komunikace s klientem za účelem součinnosti a doplnění údajů.
3. Shromažďování podkladů pro celní řízení, vypracování celního prohlášení s návrhem na propuštění zboží do navrhovaného režimu.
4. Podání celního prohlášení celnímu úřadu, zajištění celního dluhu.

CELNI ŘÍZENÍ ZAHRNUJE:
5. Přijetí celního prohlášení a propuštění zboží do celního režimu, vyměření cla/DPH - provádí celní úřad.
6. Zaplacení celního dluhu.
Poznámka: Činnost vyjmenovanou v bodě 5. zajišťují pracovníci celní správy, ostatní činnosti vykonávají pracovníci celní deklarace České pošty v součinnosti a pod dohledem celních orgánů.

Jan Cicálek

From: Cicalek, Jan
Sent: Thursday, February 16, 2012 10:01 AM
To: 'sklad.praha120'
Cc: 'Jan Cicálek'
Subject: RE: RB365159315HK - CELNÍ VÝMĚR BEZ FAKTURY????
Importance: High

Dobrý den,

Můžu vidět fakturu, dle které bylo vyclíváno? Žádnou jsem Vám nedal!

S pozdravem.

Jan Cicálek

From: Cicalek, Jan
Sent: Thursday, February 16, 2012 9:44 AM
To: 'sklad.praha120'
Cc: Jan Cicálek
Subject: RB365159315HK - CELNÍ VÝMĚR BEZ FAKTURY????
Importance: High

Dobrý den,

Prosím o info k zásilce č. RB365159315HK. Vyměřené clo včetně poplatku ČP ve výši 979Kč je vzhledem k ceně,kterou jsem za zboží zaplatil nepřiměřeně vysoké! Jak můžete vyměřit clo bez faktury, případně výpisu z PayPal? Nechápu.Prosím o sjednání nápravy.

S pozdravem.

Jan Cicálek